Fotografia ślubnaFotograf Stalowa Wola

Uslugi fotograficzne Photo24.pl | Fotografia ślubna.

Fotograf Stalowa Wola

Uslugi fotograficzne Stalowa Wola. Fotograf w miescie Stalowa Wola i Rzeszów.

» „CAŁY ZYSK Z MECZU DZIELONY JEST MIĘDZY KLUBY..."

„CAŁY ZYSK Z MECZU DZIELONY JEST MIĘDZY KLUBY...

CAŁY ZYSK Z MECZU DZIELONY JEST MIĘDZY KLUBY, PO ODJĘCIU KOSZTÓW PRODUKCJI I KOSZTÓW SPRZEDAŻY” – MAREK SIWIK Z KP SPORT W ROZMOWIE O SWOIM PROJEKCIE

Dobrze znana toruńskim kibicom telewizja internetowa KP Sport stoi za projektem transmisji z meczów II ligi. Z Markiem Siwikiem z KP Sport rozmawiamy o całym projekcie, jego blaskach i cieniach. Nie zabrakło również pytań o ceny transmisji, które wywołują najwięcej wątpliwości wśród kibiców zespołów z II ligi.

 
Rafał Wyrzykowski/elanatorun.com: Jak narodziła się idea, żeby transmitować wszystkie mecze II ligi?
 
Marek Siwik/KP Sport: Idea stara jak KP Sport, można by powiedzieć. Zresztą mecze II Ligi gościły już u nas wcześniej w sezonach 2010-2012 gdy Elana Toruń czy Olimpia Grudziądz uczestniczyły w tych rozgrywkach. W momencie, gdy zespołów z naszego województwa nie było na tym poziomie rozgrywek, wycofaliśmy się z pokazywania spotkań, jednak zawsze chcieliśmy wrócić na ten szczebel rozgrywek.
 
Od początku roku 2018 zaczęliśmy rozmowy z organizatorem rozgrywek, PZPN skierował nas do Stowarzyszenia Druga Liga Piłkarska, które odpowiada za prawa medialne w tej lidze. Początkowo proponowaliśmy mecze w otwartym dostępie, gdyż na horyzoncie był możny sponsor, który był w stanie pokryć samą produkcję transmisji i w pewnej formie przeznaczyć też gratyfikację dla klubów. Jednak kwota ta nie była wystarczająca dla Stowarzyszenia i Klubów. Ponadto pojawiało się ryzyko (którego KP Sport nie widzi!), że kibice będą mniej zainteresowani przybyciem na stadion w dniu meczu. Kluby 2 ligi próbowały już robić relację PPV w poprzednim sezonie i przynosiły one już odpowiednie dochody klubom oraz zwracały się koszty produkcji. Tu pojawiła się nasza propozycja, by dać równe szansę wszystkim klubom i kibicom, aby w takim formacie mieć dostęp do wszystkich spotkań. W jednym serwisie, w jednym standardzie, w jednej cenie, ze sprawiedliwym podziałem przychodów na wszystkie 18 klubów. My jako KP Sport mogliśmy zorganizować produkcję transmisji ze wszystkich spotkań, a serwis TVCom zobowiązał się do udostępnienia serwerów oraz przygotowania sprzedaży dostępów. Praktycznie po otrzymaniu decyzji od Stowarzyszenia w 3 dni odpaliliśmy cały projekt. Dotąd udało nam się już zrealizować 27 transmisji z 3 kolejek. Można powiedzieć z zakładanym efektem.
 
Ciężko było przekonać kluby do transmisji, czy przeciwnie – wszyscy byli od początku za tym projektem?
 
Było ciężko. Część klubów już korzystała z tego rodzaju serwisu i wiedzieli jakie są to koszta oraz korzyści. Część klubów wolała by relację były ogólnodostępne. Część klubów nie chciała jakichkolwiek relacji. Każdy miał swoją wizję. Na szczęście, po burzliwej dyskusji na posiedzeniu Stowarzyszenia, została ustalona wspólna koncepcja i szczęśliwie otrzymaliśmy zielone światło do działania. Ważnym aspektem tego działania jest fakt, że kluby nie musiały zapłacić złotówki, by móc uzyskać dodatkowe środki z posiadanych praw do transmisji, w momencie sprzedaży dostępów do relacji. Dodatkowo robimy dla klubów materiał wideo – obligatoryjny przez PZPN (nagranie meczu), przygotowujemy skróty z meczu, przez co kluby mogą skupić się na innych zadaniach – w tym stopniu kluby nie muszą się troszczyć o materiały wideo – my robimy to za nich, generując też pewne oszczędności w budżetach klubów. Wszyscy są wygrani. Kluby mają dodatkowy przychód i mniejsze koszta, kibic może zobaczyć KAŻDY mecz 2 ligi, KP Sport może rozwijać projekt transmisji internetowych.
 
Transmisje mają też szereg innych zalet – profesjonalizują ligę, wzmacniają jej wizerunek, a co za tym idzie – również  jej potencjał marketingowy, pozwalają wszystkim kibicom śledzić rozgrywki od a do z. Właściwie jedyną kontrowersją przy całym tym projekcie jest koszt transmisji. Dla wielu użytkowników – normalny, zwłaszcza, że duża część środków trafia na konta klubów, ale przeważają chyba osoby niezadowolone z takiej ceny. Dlaczego ustalono taką właśnie cenę?
 
Sporą częścią dyskusji była wycena usługi. Pewnie – najlepiej gdyby relację były ogólnodostępne, opłacone przez sponsora, jednak to naprawdę musi być potężna kwota liczona w setkach tysięcy złotych. Nie chcę tu wskazywać liczb, ile kosztuję jedna transmisja w internecie, na takim poziomie (cały czas pracujemy aby były one lepsze – ale lepsze oznacza również droższe), nie jest to taka najtańsza sprawa. Każdy wie ile kosztuje praca człowieka, sprzęt oraz narzędzia, a przecież jeszcze są podatki! Cena za dostęp miała być porównywalna do biletu na mecz – te się kształtują różnie, w zależności od klubu i danego spotkania. Ostatecznie zdecydowano się na 12 zł brutto (co oznacza że 2 zł to jest sam podatek VAT odprowadzany do Skarbu Państwa, czyli 17% zapłaconej kwoty wraca do naszego narodowego budżetu). Skalkulowaliśmy to tak, aby spokojnie uzyskać kwotę która zapewni zwrot kosztów produkcji. Przy okazji cena będzie na tyle konkurencyjna, że zniechęci do obejrzenia relacji w internecie, a bardziej przekona do przyjścia na stadion na mecz. Są spotkania, które zdecydowanie są chętniej oglądane, są również takie które tej oglądalności nie mają. Dlatego ważne aby, każdy mecz mógł realnie na siebie zarobić. Tak się jak dotąd dzieję! Wszystkie kluby wygenerowały zyski, co nas bardzo cieszy. Z kolejki na kolejkę wyniki oglądalności się różnią, ale najważniejsze że dają klubom dodatkowe środki do działania. Liczymy, że na koniec sezonu każdy klub dostanie co najmniej 10.000 zł, a najlepszy klub może zarobić nawet 40.000 zł ! To tylko szacunki, być może nawet pesymistyczne. Jednak są to już są niezłe kwoty, które kluby rozdysponują na swoje cele. Do tej pory większość klubów, nie mogła liczyć na tego rodzaju bonifikaty. Teraz to kibice decyduje czy chce wspomóc klub, mając dodatkową opcję, by nie będąc na meczu domowym czy wyjazdowym, w identyczny sposób jak kupując bilet na mecz czy klubowy gadżet, móc zobaczyć na żywo transmisję.
 
Wydaje mi się, że jest sporo niejasności dotyczących kosztów transmisji i rozdysponowania zysków z pay-per-view. Czy mógłbyś to nam wyjaśnić raz na zawsze, tak żeby każda osoba wiedziała jak te pieniądze się rozchodzą?
 
Zasada jest prosta. Cały zysk z meczu dzielony jest między oba kluby w nim uczestniczące po równo, po wcześniejszym odjęciu kosztów produkcji i obsługi sprzedaży. Porównać to możemy do organizacji meczu, gdzie dwa kluby się spotykają, muszą wynająć stadion i biletera do sprzedaży biletów. To co im zostanie po opłaceniu kosztów, dzielą po równo. Tak robią podczas meczu u siebie i w rewanżu. Dlaczego taki podział ? Otóż kluby ustaliły, że każdy jednostkowo mecz ma inny poziom zainteresowania. Wiemy, że mecze Widzewa, Ruchu czy Elany powinny mieć większe zainteresowanie, a w szczególności mecze między tymi drużynami. Stąd taki podział przychodów, aby za kibicem danych drużyn, szły środki ze sprzedaży. Moim zdaniem, jest to bardzo sprawiedliwy podział środków, który angażuję kluby do promocji tego rozwiązania wśród swoich kibiców. W związku z tym ten klub, który ma dużo sympatyków, śledzących mecze (w szczególności wyjazdowe!), może zarobić najwięcej w skali całego sezonu.
 
Jak wyglądała sprzedaż podczas tych 3 kolejek? O jakich liczbach mówimy?
 
Nie posiadam dokładnych danych. Te informacje posiadają kluby oraz Stowarzyszenie Druga Liga Piłkarska. Jednak z pewnością, każdą kolejkę oglądają tysiące użytkowników. Choć są takie mecze, gdzie widzów jest zaledwie ok. 100. Taki scenariusz był zakładany, nie jest to żadne zaskoczenie. Wiemy też, że z kolejki na kolejkę rośnie świadomość kibiców o transmisjach, już te frekwencje rosną, o czym pewnie przekonały się choćby kluby Elany Toruń i Stali Stalowa Wola, gdzie mecz tych drużyn miał 2 najwyższą oglądalność w tej serii gier.
 
 
Jest szansa na upublicznianie liczby wykupionych transmisji?
 
 
Myślę, że na początku nie ma to większego sensu. To trochę tak jakby kluby upubliczniały kwoty transferowe czy dokładny przychód ze sprzedaży biletów w dniu meczu. To są informacje poufne. Jednak jestem pewien, że raport sumaryczny pojawi się choćby na półmetku rozgrywek. Na pewno kluby będą chciały podziękować kibicom, za okazane wsparcie. Bo każda złotówka jest ważna dla działania wszystkich drużyn piłkarskich. 
 
 
Jakbyś miał przekonać niezdecydowaną osobę do wykupu transmisji, to jakich użyłbyś argumentów?
 
Jeśli nie możesz być na meczu swojej ulubionej drużyny, to nie wahaj się. Kup dostęp do transmisji, wspomóż swój klub i kibicuj ulubionej drużynie przed ekranem! Bądź na bieżąco z grą swoich chłopaków. Ba… zawsze później możesz zobaczyć też jak grali rywale! Retransmisje są bezpłatne, więc można do nich wrócić w dowolnym momencie.
 
Jakie plany rozwoju projektu? Oglądamy projekt finalny, czy pracujecie nad czymś konkretnym?
 

 

To jest wersja startowa. Wiemy gdzie są słabe punkty, które musimy poprawić. Chcemy by relacje były bardziej profesjonalne i mamy zapisane stosowne punkty, które pozwalają nam przygotować wyższy standard realizacji. Jednak kluby muszą chcieć dofinansować ten projekt. Myślę, że wszystko w swoim czasie. Gdy kluby będą zadowolone z uzyskanego wsparcia od kibiców, pozwolą nam dofinansować rozwój projektu transmisji, na to potrzeba czasu… a czas to pieniądz – więc w sumie wiadomo o co chodzi… nic się samo z siebie nie dzieje…
 
A jak podsumowałbyś dotychczasowe 3 kolejki? Czy udało się wszystko co zakładaliście?
 
27 relacji przeprowadzonych. Wszystkie w zakładanym standardzie. Nie mogę zaprzeczyć, że nie zdarzyły nam się jakieś potknięcia, jednak nie były to jakieś dotkliwie problemy. Cieszę się że w całej Polsce, mamy ekipy gotowe do działania w każdy weekend i nie tylko, by przygotować transmisję. To nie jest taka łatwa sprawa, by znaleźć ludzi z ograniczonym budżetem do pracy. Jednak jest sporo osób, które wierzą w ten projekt i chcą w nim uczestniczyć oraz rozwijać go dla kibiców. Bo to kibice są najważniejsi. Myślę że zakładany efekt początkowy jest, ale na pewno jeszcze nie finalny.
 
Zobaczmy jak było w zeszłym sezonie Elany Toruń – nieliczne mecze innych klubów można było zobaczyć w internecie, żółto-niebieskich natomiast wszystkie ! W 2 lidze, w zeszłym roku może połowa meczów była dostępna „na żywo” i to zawsze nie było wiadomo gdzie, oraz w jakim formacie. Teraz mamy bardzo prostą sprawę. Wchodzimy na TVCom.pl, gdzie mamy do wyboru co kolejkę wszystkie mecze! To prawie jak w piłkarskiej Ekstraklasie. Można powiedzieć, że jest drożej i jakościowo gorzej. Jednak jest! Gdy 2 liga piłkarska będzie miała na stadionach co tydzień 70.000 kibiców wtedy też, łatwiej nam będzie „sprzedać” transmisję. Na tą chwilę frekwencja na stadionach wynosi 10.000-25.000 kibiców, co jest wynikiem podobnym do 1 ligi piłkarskiej! Dużo jeszcze pracy przed nami wszystkimi, aby to zainteresowanie rozgrywkami się powiększyło. Trzymam jednak mocno kciuki za wspólny sukces!
 
 
 
Od Redakcji :   Mecze Stali Stalowa Wola  realizowane są pod względem technicznym i komentatorskim przez STALÓWKA tv która jest podwykonawcą tej usługi.
 

Komentarze (9)

Stalowiak1938 | 2018-08-14 17:18

Tak z innej beczki z podwórka naszych ziomali z Jastrzębia » http://www.gksjastrzebie.com Pozyskał sponsora strategicznego i to nie byle kogo tylko JSW S.A. OBY KIEDYŚ NASZA STALÓWKA BYŁA SPONSOROWANA CHOCIAŻBY PRZEZ HSW I TO NIE JAKIMIS OCHLAPAMI TYLKO REALNYMI PIENIĘDZMI KTÓRE POZWOLĄ OSIĄGAĆ SUKCESY SPORTOWE!!!

Filip kacper k. | 2018-08-15 18:48

Druga strona medalu- w pro junior system mamy po 4 kolejkach ostatnie 18 miejsce.

Lider Ruch ma 4 razy wiecej punktów niz my.

Vielitz44 | 2018-08-15 19:52

No tak, ale w tabeli ligowej, mamy 3 razy więcej punktów - szczerze, to chyba jednak wolę niższą pozycję w ProJ, a spokojny byt w lidze (albo i walkę o coś więcej). Na siłę nie ma co młodych u nas wprowadzać, bo takich nie mamy - trzeba to robić z głową, bo w poprzednim sezonie było blisko katastrofy.

Acer | 2018-08-15 21:00

w klasyfikacji proj nie mamy szans na miejsce punktowane ,trzeba uwzglednic ze dwoch mlodych chlopakow na zmiany juz podmeczonych zawodnikow dowiezienie wyniku do konca spotkania ,mozliwe ze w koncu sezonu jesien chlopaki beda podwyzszac wyniki ,tez zmiany techniczne mozna robic mlodymi

Acer | 2018-08-16 20:46

sory zmiany taktyczne ,techniczne ,moze lepiej zostac przy 2-0 do szatni na przerwe i jedna dwie brameczki po przerwie strzelac przeciwnikom.Wyjezdz am na jakis czas za granice panstwa cel zarobkowy nie bedzie mnie na czacie zycze wszystkim wszystkiego najlepszego duzo zdrowia zawodnikom powodzenia i awansu do 1 ligi.

Koko | 2018-08-17 10:57

stalowki nie stać na 1 lige w dodatku co jak prezydent przegra wybory

Filip kacper k. | 2018-08-17 11:14

jak prezedent przegra to jest koniec pilki noznej w Stalowej Woli.

Dlatego trzeba jak najszybciej uniezaleznic sport od polityki.

Jako ze zaden bogaty sponsor nie rzuci sie z milionami- trzeba zaprowadzic porzadek w placu targowym i stowarzyszeniu ZKS STAL do ktorego nalezy Wodex.

Jedynym slowem starych dziadkow wywalic jak najszybciej

Kamilosss | 2018-08-17 12:17

Nie wiem co będzie jak by był nowy prezydent, ale mam nadzieję, że na pewno nie będzie to Nadbereżny. Żałuję, że oddałem swój głos na niego.

Dodaj komentarz




Aby komentować musisz zalogować się!!!

» Następny mecz

GKS Bełchatów - Stal Stalowa Wola

GKS Bełchatów             Stal Stalowa Wola
2018-09-22, godz. 17:00
Bilans gier

» Poprzedni mecz

Stal Stalowa Wola - Ruch Chorzów

Stal Stalowa Wola             Ruch Chorzów

2 : 2

Adrian Dziubiński 25,
Grzegorz Janiszewski 84     
Artur Balicki 50, 88
Sędzia: Albert Różycki (Łódź)
Bilans gier Relacja

» Tabela

lp.   KLUB M Z-R-P PKT
1 Olimpia Grudziądz 11 7-2-2 23
2 Elana Toruń 11 6-4-1 22
3 Radomiak Radom 11 6-3-2 21
4 Widzew Łódź 10 6-3-1 21
5 GKS Bełchatów 10 5-4-1 19
6 Siarka Tarnobrzeg 11 5-3-3 18
7 Znicz Pruszków 11 4-4-3 16
8 Górnik Łęczna 10 4-3-3 15
9 Ruch Chorzów 11 3-5-3 14
10 Gryf Wejherowo 11 3-4-4 13
11 Resovia Rzeszów 11 3-3-5 12
12 Stal Stalowa Wola 10 3-2-5 11
13 Błękitni Stargard Szcz. 10 3-2-5 11
14 ROW 1964 Rybnik 10 2-4-4 10
15 Pogoń Siedlce 10 2-3-5 9
16 Skra Częstochowa 10 3-0-7 9
17 Rozwój Katowice 10 1-3-6 6
18 Olimpia Elbląg 10 2-0-8 6

Stalowka TV - video z meczy Stali
StalowkaTV na FB

» Statystyki wyjazdowe

Odległość: Kibiców:
ROW 1964 Rybnik 0 km 0
Elana Toruń 0 km 0
Błękitni Stargard Szcz. 0 km 0
Siarka Tarnobrzeg 0 km 0
Skra Częstochowa 0 km 0
» więcej statystyk
sklep kibica Stal Stalowa Wola
» Najbliższe mecze STALI
2018-09-22 GKS Bełchat.. - STAL
2018-09-29 STAL - Olimpia Grud..
2018-10-06 Olimpia Elbl.. - STAL
2018-10-13 STAL - Rozwój Kato..
2018-10-20 Znicz Pruszk.. - STAL
2018-10-27 Górnik Łę.. - STAL
2018-11-04 STAL - Gryf Wejherowo
2018-11-10 STAL - ROW 1964 Ryb..
2018-11-17 Resovia Rzes.. - STAL
2018-11-24 STAL - Elana Toruń
2018-12-01 Widzew Łódź - STAL
» pełny terminarz
» Najaktywniejszy użytkownicy
» Edek38 (1235) » Vielitz44 (803)
» Fanatyk38 (636) » Kamilosss (385)
» Koko (367) » Slim1938 (360)
» Stalowiak1938 (327) » Zatorze (296)
» Jaszczur (293) » Daro (290)
» Lista użytkowników
» Nowe video - StalowkaTV
-
» Polecamy






Losowe galerie

Miedź Legnica - STAL (3:2)
2006-09-23
Ilość zdjęć: 11
Wyświetleń: 12 976 razy
STAL - Concordia Elbląg (3:0)
2013-10-26
Ilość zdjęć: 21
Wyświetleń: 10 368 razy
STAL - KSZO Ostrowiec Św (1:1)
2009-08-15
Ilość zdjęć: 41
Wyświetleń: 104 318 razy
STAL - Tur Turek (1:1)
2008-10-08
Ilość zdjęć: 9
Wyświetleń: 15 703 razy
Osób Online: 21 / Czas gen. strony: 0.04243
Ping your blog, website, or RSS feed for Free Copyright © 1999-2013 by Stalowka.PL

Fotograf Sandomierz Fotograf Nisko Restauracje | Restauracje Gdańsk | Restauracje Lublin | Restauracje Toruń | Restauracje Szczecin | Restauracje Rzeszów | Restauracje Zakopane | Restauracje Sopot | Restauracje Częstochowa | Restauracje Gdynia | Restauracje Katowice | Restauracje | Restauracje |